Verzenden,annuleren en retourneren

De Theebaron informatie

Verzenden, annuleren en retourneren:

Verzenden: Op werkdagen besteld voor 15.00 uur, dezelfde dag verzonden.

  • Nederland verzenden we met PostNL
  • België verzenden we met PostNL
  • Duitsland verzenden we met DHL
  • De rest van Europa verzenden we met FedEx.

Zodra uw bestelling geplaatst is ontvangt u een e-mail met daarin de "track en trace gegevens van uw bestelling". Volg de aanwijzingen in de e-mail.

Verzendkosten in Nederland:
Voor bestellingen tot € 35.00 betaalt u € 4,95 verzendkosten, bij bestellingen boven de € 35.00 zijn de verzendkosten gratis.

Verzendkosten voor België en Duitsland:

België : Voor bestellingen tot € 35.00 betaalt u € 4,95 verzendkosten, bij bestellingen boven de € 35.00 zijn de verzendkosten gratis.

Duitsland : Voor bestellingen tot € 35.00 betaalt u € 5,95 verzendkosten, bij bestellingen boven de € 35.00 zijn de verzendkosten gratis.

Verzendkosten voor de rest van Europa, zie: https://www.dekruidenbaron.nl/service/verzenden-naar-het-buitenland/


Status van uw bestelling:

Bevestiging van uw bestelling:
Na het plaatsen van een bestelling via de website ontvangt u een e-mail "bevestiging van bestelling", dit betekent dat wij uw bestelling ontvangen hebben.

Bestelling klaar voor verzending:
Zodra uw bestelling door ons verzendklaar is gemaakt ontvangt u een e-mail met daarin de "track en trace gegevens van uw bestelling". Volg de aanwijzingen in de e-mail.

Volgen van uw bestelling:
Op het moment dat wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een verzendmelding. Hierin vindt u een nummer waarmee u de verzendstatus kunt nazien via “Track & Trace”.

Levertijden:
De Theebaron streeft ernaar om uw bestelling binnen 1 werkdag bij u te laten bezorgen. Betaalt u vooruit dan gaat dit pas in nadat wij de betaling hebben ontvangen. Leveringen buiten Nederland worden in de regel binnen 1-4 werkdagen geleverd.

Annuleren & Retourneren:

Retour procedure

Als je een bestelling hebt gedaan en deze is nog niet verstuurd door ons dan kun je deze eenvoudig annuleren door een email sturen naar: [email protected]

Zodra je verzoek is verwerkt door ons, krijg je een e-mail waarin wij de annulering bevestigen. Dat is het moment dat je bestelling succesvol is geannuleerd. De betalingsverplichting vervalt en eventueel betaalde bedragen storten wij binnen 8 kalenderdagen weer terug op je rekening.

Retourneren van je bestelling

  • Je hebt hebt 14 dagen de tijd om een retour aan te melden. 
  • Daarna nogmaals 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren. 
  • Daarna hebben wij maximaal 14 dagen de tijd om het bedrag terug te betalen. 

Het is altijd mogelijk dat het door jou bestelde artikel niet aan je verwachting of wens voldoet. Daarom heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen het product terug te sturen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief eventuele standaardkosten voor de heenzending, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding, van ons terug.

Wij betalen je terug zodra wij alles in goede staat hebben ontvangen en met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; 

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen of als de verpakkingen van het product (bij voedingsproducten) , dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij vragen je dan ook de goederen, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking te retourneren. Bij gebruikssporen op de goederen krijg je van ons een deelvergoeding. Producten die speciaal voor je zijn vervaardigd (maatwerk), zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Kosten voor retour sturen

Het retour sturen van je bestelling doe je voor eigen kosten en is op eigen risico. Zorg altijd voor een bewijs van versturen. Je bent altijd zelf verantwoordelijk dat wij je retourzending ontvangen.

 Indien je een gedeelte van je bestelling wilt retourneren en het uiteindelijke aankoopbedrag is lager dan € 35,00 dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht. De verzendkosten worden dan in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.

We bieden verschillende mogelijkheden aan om je bestelling aan ons te retourneren

Retourneer bij een POSTNL punt voor slechts € 5,25 (indien wij een vergissing gemaakt hebben dan zijn deze kosten uiteraard voor ons)

Meld je retour aan via ons retour portaal https://goparcel.nl/return/company/9e372484-5f69-4371-afc3-bf671cdbd779   en geef het pakketje vervolgens af bij een POSTNL pakketpunt bij jou in de buurt. Zodra je in ons retour portaal aangeeft welke artikelen je wilt retourneren en/of ruilen ontvang je meteen een POSTNL retour label. Print het label uit, plak het op de doos (transparante tape) en geef het af bij een POSTNL pakketpunt in de buurt.

Als je in het retour portaal aangeeft dat je andere artikelen wilt ontvangen dan sturen we een verrekening. We kunnen na verrekening en ontvangst van je retournering meteen je nieuwe bestelling afhandelen.

De kosten van een POSTNL label bedraagt € 5,25 en wordt verrekend bij de credit factuur.

Retourneer bij onze showroom in Krimpen aan den IJssel

Meld je retour aan via ons retour portaal of download het retour formulier en geef het daarna af bij ons magazijn te Krimpen aan den IJssel.

Als je wilt ruilen en andere artikelen wilt ontvangen dan kun je dit aangeven in het retour portaal of een e-mail sturen. We maken dan een verrekening en sturen een afhaal bericht zodra je nieuwe bestelling klaar staat.

We kunnen je retour in os magazijn uitsluitend in ontvangst nemen als dit voor je bezoek hebt aangemeld.

Retourneer met eigen keuze pakketdienst

Als je geen gebruik wilt maken van het retour portaal dan kun je ook zelf je retour naar ons versturen. Download hier een retour modelformulier of het Europees modelformulier voor herroeping. Je mag ook zelf een briefje schrijven met je naam, adres en welke artikelen die je wilt retourneren.

Indien je andere artikelen wilt hebben dan kun je dit gewoon vermelden.

Postadres

Retourneer je bestelling naar:

De Baron Websales

Van Utrechtweg 51 

2921 LN Krimpen aan den IJssel

Tel: 0180-396467

Document herroepingsrecht 

Klachten:

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie." 

Onze gegevens:

De Baron Websales

Van Utrechtweg 51

2921 LN Krimpen aan den IJssel


Tel: 0180-396467
Email: [email protected] 

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webwinkel keur Stichting WebwinkelKeur waar De Theebaron bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. 


Veiligheid van uw gegevens

De website www.detheebaron.nl heeft een SSL-certificaat. Secure Sockets Layer (afgekort als SSL), draait om encryptie. Dit gebeurt via een beveiligd data-opslagpunt, die werkt via een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat. Persoons- en betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Wachtwoorden worden daarnaast versleuteld opgeslagen. SSL zorgt voor de encryptie van bijvoorbeeld creditcard gegevens of persoonlijke informatie, en zorgt er dus voor dat deze informatie niet gestolen kan worden.